Wijk 2 in de Whatsapp:
Veel leden van onze gemeente zijn in het bezit van een smartphone waar ze ook WhatsApp op gebruiken. WhatsApp is erg geschikt voor het versturen van actuele, korte berichten. Ook Wijk 2 doet dat inmiddels, onder de naam ‘Wijk2Bericht’. Het betreft bijvoorbeeld aankondigingen van kerkdiensten en activiteiten, herinneringen, gebedspunten, nieuws of actuele gebeurtenissen. Zo attenderen we elkaar op belangrijke zaken en hopen we de onderlinge band tevens te versterken.
Deze nieuwe dienst is geen vervanging voor de kerkbode of onze website hervormdwoudenberg.nl maar helpt u bij het op de hoogte blijven van wat er actueel is in de wijkgemeente.
Hoe ontvangt u deze berichten? Doe deze twee eenvoudige stappen:
- Voeg het nummer 06 83 599 317 toe aan het adresboek van uw telefoon met als naam ‘Wijk2Bericht’
- Stuur daarna in WhatsApp de tekst ‘WIJK2BERICHT AAN’ naar Wijk2Bericht.
Het Wijk2Bericht is opgezet als een WhatsApp verzendlijst.
Dat betekent, dat iedereen het bericht persoonlijk krijgt en dat de ontvangers elkaar niet kunnen zien in WhatsApp.
Zo doen we ons best uw privacy te respecteren.
Lukt het u niet dit voor elkaar te krijgen? Neem dan contact op br. Gerco Wolfswinkel: g.j.wolfswinkel@hervormdwoudenberg.nl tel nr: 033 2867678
Veelgestelde vragen:
Heeft u nog vragen over onze Whatsapp-berichtenservice Wijk2bericht? Waarschijnlijk staat het antwoord hier! Mocht er nog een vraag ontbreken, stel hem dan via scriba Wout Blokhuis: w.blokhuis@hervormdwoudenberg.nl
1. Hoe weet ik of mijn aanmelding succesvol is?
Binnen enkele dagen zal uw nummer worden toegevoegd aan onze verzendlijst en ontvangt u een bevestiging van aanmelding.
2. Ik heb me aangemeld, maar krijg geen berichten (meer), wat moet ik doen?
De meest voorkomende oorzaak hiervan is dat ons telefoonnummer niet is opgeslagen in het adresboek van de telefoon waar u WhatsApp op gebruikt. Het is belangrijk dat u dit doet, omdat Whatsapp anders onze berichten blokkeert.
Ook horen we regelmatig dat er iets fout gaat met het overzetten van het adresboek na het aanschaffen van een nieuwe telefoon. Controleer dan ook of het nummer goed is opgeslagen in uw WhatsApp-adresboek.
3. Zijn er kosten aan verbonden?
Nee, de berichtenservice is gratis.
4. Is het mogelijk om op jullie te reageren via WhatsApp?
Het is mogelijk, maar Wijk2bericht is alleen bedoeld om u op de hoogte te brengen van nieuws en activiteiten. Wel ontvangen we graag tips over dingen die we zouden kunnen doorsturen aan de andere deelnemers van Wijk2Bericht!
5. Kunnen we ook bellen met het nummer van Wijk2Bericht?
Nee, dit nummer gebruiken we alleen voor de Whatsapp-berichtenservice. Dit geldt ook voor bellen via WhatsApp.
6. Ik wil de berichten graag ontvangen, maar zonder geluiden of notificaties op m’n telefoon.
Dat kan, door Wijk2Bericht op in uw WhatsApp te dempen: https://faq.whatsapp.com/nl/iphone/23782517#mute
7. Mag ik het Wijk2Bericht contact met iemand delen?
Ja, dat mag en kan zelfs direct via WhatsApp. De ontvanger van het contact dient nog wel zelf ‘Wijk2Bericht AAN’ appen naar Wijk2Bericht, anders zal diegene geen berichten ontvangen.
8. Hoe zit het met mijn privacy?
Andere abonnees van Wijk2Bericht kunnen uw telefoonnummer niet zien: we versturen onze berichten via een privelijst. Er is dus geen sprake van een groepsgesprek.
10. Hoe meld ik mij af voor Wijk2Bericht?
Dat vinden we jammer, maar afmelden kan door het bericht ‘Wijk2Bericht UIT’ naar Wijk2Bericht te sturen. Ook horen we graag kort waarom u geen gebruik meer wenst te maken van de berichtenservice.