Orgel-plus zomerconcerten 2023

Orgelconcert in de Dorpskerk van Woudenberg op zaterdag 19 augustus
In het laatste van de serie zomerconcerten 2023 in de Dorpskerk van Woudenberg verzorgt op zaterdag 19 augustus de organist Niels Adema een orgelconcert. Hij speelt dan op het historische Knipscheerorgel werken van J.S. Bach: Praeludium en fuga in C BWV 545 met daartussenin het Largo uit Triosonate V BWV 529, de Triosonate IV in e BWV 528 en Toccata Adagio en Fuga in C BWV 56; verder Opus 156 van Josef Rheinberger (Praeludium, Canzonetta en Passacaglia) en Opus 56 nr 2 in a van Robert Schuman.
Het concert begint om 16.00 uur en duurt ongeveer een uur.
De toegang is vrij.
Wel bestaat bij de uitgang de mogelijkheid een vrije gift te geven ter bestrijding van de kosten.

Niels Adema (IJsselmuiden) is in 1986 te Hilversum geboren. Vanaf zijn zesde levensjaar kreeg hij orgelles van Ton Adema. Daarna kreeg hij les van Toon Hagen in de Grote of Sint Michaëlskerk te Zwolle. Momenteel studeert hij voor zijn Master orgel en kerkmuziek bij Reitze Smits aan de HKU. Bij verscheidene orgelconcoursen viel hij in de prijzen. Daarnaast is hij werkzaam als docent muziek op het Van Lodenstein College te Kesteren.  Als kerkmusicus is hij verbonden aan de protestantse gemeente te Hoogeveen en Heino.